Általános szerződési feltételek

Az alábbiakban a Tatai Ajtószalon Kft (később, mint szállító) által szállított, a megrendelő által megrendelt termékek értékesítéséről, illetve az esetleges megrendelői igény szerinti építőipari kivitelezői szolgáltatás feltételei kerülnek részletezésre.

Megrendelés

Termék, vagy szolgáltatás megrendelőjének minősül az a természetes, vagy jogi személy, aki a szállítóval történő előzetes árajánlat alapján szerződést köt. Szerződésnek minősül az árajánlat, amennyiben a megrendelő aláírásával megerősíti az árajánlatban szereplő termékek megrendelésének igényét az abban szereplő termékjellemzők (szín, alak, forma, nyitásirány, kiegészítők, méretek, stb.)  és mennyiségek ismeretében.

A megrendelés az ajánlatban szereplő előleg készpénz, vagy átutalás formájában való teljesítéskor válik érvényessé.

A Szállító vállalja, hogy a megrendelő részére a megrendelésben szereplő termékeket leszállítja a megrendelő nyomtatványon előjelzett idő szerint.

A szállítási idők kitolódhatnak – előre nem meghatározható ideig – amennyiben a gyártó alapanyag, vagy egyéb gyártást gátló körülmény miatt a terméket nem tudja a vállalt ideig rendelkezésre bocsájtani.

Szállító értesíti a megrendelőt a megrendelt termékek megérkezéséről. A megrendelő a termék átvétele előtt teljesíti a termék vételárának előleggel csökkentett részét szállító részére, majd a terméket 10 napon belül átveszi szállító telephelyén.  Amennyiben megrendelő nem tesz eleget az ÁSZF fönti kitételnek, úgy szállító a 10. nap letelte után raktározási díjat számol fel. Késedelmes elszállítás esetén a raktározás díját is teljesíteni köteles a megrendelő. A tárolás díját az érvényes árajánlat tartalmazza.

A termék átvételekor megrendelő megtekinti a megrendelt termékek mennyiségi és milyenségi jellemzőit és azzal kapcsolatban észrevételt tehet. Az elszállítást követően kifogást nem áll módunkban elfogadni azokkal kapcsolatosan.

A megrendelt termékek tulajdonjoga és az abból származó haszonélvezeti jog a termék fizikai helyétől függetlenül mindaddig szállítóé, míg a megrendelő a szállító részére az előleggel csökkentett, fennmaradó összeget (beleértve az esetleges raktározási költséget, illetve a kivitelezési díjat) nem teljesíti. Teljesítéskor szállító a terméket megrendelő birtokába bocsátja.

Elállás megrendeléstől

Megrendelőnek a megrendelés életbe lépése után 72 órán belül jogvesztés nélkül joga van elállni a megrendeléstől. A teljesített előleget szállító 72 órán belül visszaszolgáltatja. 72 óra elteltével megrendelőnek nincs joga elállni a megrendeléstől, a teljesített előleg nem jár vissza, az elkészült terméket köteles a fen említett módon átvenni.

Szolgáltatás

Megrendelőnek lehetősége van szállítót megbízni építőipari kivitelezési tevékenység formájában az építési termék üzembe helyezésére a megrendelő által a kivitelezés időpontjára a szállító rendelkezésre bocsátott helyszínen és időpontban. Kivitelezés előre látható időpontját szállító és megrendelő egyeztetése szerint határozzák meg.

Ez esetben a megrendelő biztosítja szállító részére a következő feltételeket:

Helyszín, építési, rakodási terület megközelíthetősége gépjárművel. Esetleges parkolási, területfoglalási engedélyek beszerzése. Az építési terület akadálymentesítése, hozzáférhetőségének biztosítása. Közmű szolgáltatás – áram, víz, a tevékenységhez szükséges infrastruktúra – biztosítása.

Szállító az építési tevékenységet megtagadhatja, vagy felfüggesztheti, amennyiben a fenti feltételek részben, vagy egészben nem teljesülnek. Az ebből eredő, megrendelőt terhelő károkért, késedelmes teljesítésért felelősséget nem vállal.

Szállító megtagadhatja a kivitelezési teljesítést nem megfelelő időjárási, egészségügyi, vagy egyéb, a kivitelezés biztonságos és egészséget nem veszélyeztető körülmények hiánya miatt.

 

Kivitelezési teljesítés:

Szállító a kivitelezési teljesítéskor vállalja, hogy a kivitelezés az építőipari törvény és vonatkozó rendeletek betartásával, a vonatkozó szabványoknak megfelelő módon teljesít. A kivitelezés megkezdése előtt szállító a megrendelővel, vagy megbízottjával egyeztetnek a helyszínre jellemző adottságok figyelembe vételével a kivitelezés végső megjelenési formáját illetően.

A teljesítésről a szállítónak joga van fényképfelvételt készíteni, melyet később – személyiségi- és adatvédelmi jogok – figyelembe vételével megőrizhet, reklámanyagként felhasználhat.

Bontással járó tevékenység esetén a bontásból, vagy azzal összefüggésbe hozható – előre nem látható és nem feltételezhető - esetleges járulékos károkért szállító felelősséget nem vállal, illetve annak későbbi helyreállítási költsége megrendelőt terheli.

A kivitelezés a nyílászáró(k) (ha van árnyékolástechnikai termék, vagy kültéri párkány akkor annak (azoknak) beépítésével és üzembe helyezésével (beleértve a PU hab kitöltött hézagtömítést, külső oldali vízzárást) teljesítésre kerülnek. Szállító a kivitelezés helyszínéről a bontásból származó törmeléket összeszedi és a megrendelő által biztosított helyszínen deponálja. A törmelék kezelésének feladata a megrendelőt terheli.

Külön szerződés esetén szállító vállalja, hogy az üzembehelyezést követő helyreállítási munkálatokat megrendelő részére elvégzi. A helyreállításhoz szükséges anyagokat biztosítja. A helyreállítás minden esetben festés előtti állapotig – durva glettelésig – tart. Burkolást – fa, kerámia, stb nem foglal magába. A helyreállítás pénzügyi teljesítésére a fent leírtak vonatkoznak.

Minőségbiztosítás

Szállító a termékekre a 2013.évi V. törvény Ptk. 6:159§ rendelkezése alapján kellékszavatosságot vállal. A kivitelezési tevékenység minőségi követelményei a vonatkozó szabványok figyelembe vételével valósulnak meg.

Adatkezelés

Az uniós adatvédelmi alaprendelet rendelkezései figyelembe vételre kerülnek, amennyiben a Szállítónak a megbízás keretén belül személyes adatokra van szüksége, vagy feldolgozza azokat. Erre vonatkozóan érvényesek az Eladó Adatvédelmi Nyilatkozatában foglalt, a jelen ÁSZF részét képező megállapítások.

 

Vis maior

 

Természeti katasztrófák, terrorcselekmény, háború, mozgósítás, blokád, export és import tilalom, géptörés, sztrájk és minden olyan, a szállító részéről elháríthatatlan esemény, amely a szerződés teljesítését lehetetlenné teszik, vagy azt aránytalanul megnehezítik, feljogosítják a Szállítót arra, hogy a szerződéstől elálljon vagy pedig a szerződés teljesítését átmeneti időre felfüggessze. Amennyiben a szerződés teljesítése bármilyen vis maior ok miatt merül fel, úgy a Szállítót semminemű felelősség nem terheli.

 

A weboldalon megjelenített szöveg és képi tartalom másolásához, felhasználásoh a szerző engedélye szükséges.

 Tatai Ajtószalon © 2013. Minden jog fenntartva.